2013. július 9., kedd

Kaposvár, szép házak

A kapuk után még mindig Kaposvár jön, a múltkori kiruccanás képeivel. Furcsa, hogy amikor ott laktam, alig vettem észre a részleteket, például sosem tűnt fel, milyen impozáns a Berzsenyi Általános Iskola épülete, és szégyenletes, de még a Kontrássy utca 4. sz. alatti pazar szecessziós homlokzatra sem emlékszem a régi időkből. A mostani kedvencem mégsem ez, ahhoz az utolsó képekig kell görgetni az egér gombját. Kossuth Lajos utca 51, lakatlannak tűnő ház, kivágott fatörzzsel. Annak idején, amikor a szemben lévő gimnáziumba jártam, kismilliószor megcsodáltam a kertjét. Ha jól emlékszem, a kerítés mellett, a buja növényzet közül törpék kandikáltak ki, és ha rendezettnek nem is tűnt tán, sejtelmesnek igen. Vérzik a szívem az okkersárga házért, amit éppen most szabnak át, teljes fazonigazítás nyílászáró cserével és bővítéssel, szintén a Kossuth Lajos utcában. A betonkerítés (a nagymamámnak is ilyen volt) és az Ady Endre utcai, az én ízlésemnek talán egy kicsit túl csecse-becse, de mégis szerethető homlokzatok meg csak hab a tortán. 







Kisfaludy utca
Kossuth Lajos utca 39, Evangélikus Templom
Kontrássy utca

a jobb oldali ház: Kontrássy utca 4




Ady Endre utca, és még a következő 5 kép is onnan





Szivárvány Kultúrpalota
A Szivárvánnyal szemben
Kossuth Lajos utca
Bajcsy Zsilinszky utca


Kossuth Lajos utca 51.




Ahogy  a kapuknál is leírtam, a fenti válogatás teljesen szubjektív, nyilván még napokig lehetne járni a várost és szebbnél szebb házakat fotózni. A többit majd legközelebb.


Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,
itt csatlakozhatsz
a blog Facebook oldalához.


2 megjegyzés :

  1. Hű, de szép ez a Kaposvár! Jó, hogy többször jelentkezel vele, már egész ismerős egy-egy részlet ;). A "10-es, Stílus-os" ház oldalsó erkélyei és felette a két kis padlásablak olyanok, mint valami nyuszika figurák. A Kossuth Lajos utca 51. házát tök jó lenne megnézni belülről is, nagyon jó hangulata van! :)

    VálaszTörlés
  2. Örömmel tartottam Veled ebben a posztba is. Egyre jobban megismerem ezt a várost is a fotóid által. Egyszer majd talán lesz alkalmam élőben is látni :) Köszönöm.

    VálaszTörlés